ショウジンブログ on Hatena

“お芝居をしないと、この社会では異邦人として扱われるほかない”

Having Attitude for Improving

Recently I enjoy Lang-8 much more than before.

I think that many leaners have the an aggressive attitude on studying and I think want to cheer up them as a Japanese native speaker.

Most of their expression in Japanese look almost perfect. I can more or less understand about them.

So, it's not only correction but also I suggest some more natural ways in Japanese.

In the meantime, I can notice that expressing in Japanese again, as a Japanese.

We also can communicate with comments between us (except correction) and I'm really enjoying it.

I really think the people having an attitude for improving themselves is great.

伝えたかったこと

向上心を持つということ

最近私は以前よりもLang-8を楽しんでいます。

私は多くの学習者(Lang-8での)が積極的な学習の姿勢を持っているので、彼らを日本語を母語として使う者として、応援したい気持ちになります。

彼らのほとんどの日本語表現はほとんど問題ありません。私はだいたい彼らの伝えたいことが理解できます。

なので、添削だけでなく、より自然な表現を彼らに提案もします。

同時に私は日本人として日本語で表現することにあらためて気づくことがあります。

我々はまた添削だけでなく、コメントによってコミュニケーションもできるので、w足しはそれをとても楽しんでいます。

私は向上心を持つ人々を本当に素晴らしいと思います。

Lang-8での投稿と添削

lang-8.com